English 1st

Día/Hora
Date(s) - 24/03/2020
All Day


CLASSWORK:

  • Watch the video “action song” en el link : https://youtu.be/dUXk8Nc5qQ8. Sing and dance it!!
  • Do saccadic movements using page 200 ASC. Read the first and the last letter of each line, then, the second one and the penultimate; try to move only your eyes, not your head. (hacer los movimientos sacádicos diciendo en voz alta la primera letra y la última, después la segunda y la penúltima, trata de mover los ojos, no la cabeza)
  • Read the story of the Little Prince and try to read the 2 blocks of the mind map. (lee la historia del principito de las páginas 190 y 191 ASC y después trata de leer los primeros 2 bloques del mapa mental –el verde y rosa- de la página 192 ASC)
  • Read the text “The value of Friendship” from page 200 ASC and circle with red color the following words: friend, laugh, play, talk, dreams, help, trust, respect (Lee solo el texto de la página 200 ASC y encierra en un círculo con rojo las palabras: friend, laugh, play, talk, dreams, help, trust, respect.)
  • Write in the notebook the words: friend, laugh, play, talk, dreams, help, trust, respect , investigate their meaning and try to guess what is the reading “The value of Friendship” about and make a drawing related to it. (Escribe las palabras en tu libreta: friend, laugh, play, talk, dreams, help, trust, respect. Busca su significado y deduce de que habla la lectura “The Value of Frienship” hacer un dibujo en el cuaderno acerca de lo que entendiste.)
  • Make a watercolor painting / or a drawing -of the Little prince and his friend the Fox in a sheet of paper. Write 3 sentences about them on the other side of the painting. (hacer un dibujo en una hoja de papel con acuarela – plumones- o crayolas- o cualquier material que tengan en casa- del principito y su mejor amigo el zorro; en el otro lado de la hoja escribir 3 oraciones en inglés acerca de ellos -las oraciones pueden ser copiadas del libro, o pueden ser frases my sencillas como: “The little prince is happy”, “The fox and the little Prince are friends”, “The fox is beautiful”-)
  • Review the dialogues of the circus.